Ve středu 12. března jsme se vydali s žáky 3. a 4. třídy v rámci učiva poznávat krásy našeho hlavního města. Od rána nás doprovázelo slunečné počasí, takže jsme si náležitě Prahu užili.

Děkujeme všem rodinným příslušníkům i ostatním členům naší „expedice“ za pomoc s hlídáním našich 48 dětí. Chválíme také všechny děti za výbornou kázeň při cestování i během výkladu průvodce či přemisťování se k jednotlivým památkám.

I přes tak náročný den se večer děti na nádraží ve Valašském Meziříčí na své rodiče usmívaly, což je důkazem toho, že se exkurze „Po stopách Karla IV.“ vydařila.

Třídní učitelky 3. a 4. třídy.

Do Prahy jsme jeli vlakem. Cesta byla sice dlouhá, ale zábavná, protože jsme hráli různé hry. Z vlaku jsme pozorovali krásy okolí. Praha nás přivítala chladem. Na hlavním nádraží byl velký zmatek a spousta lidí. K památkám jsme jeli metrem. Navštívili jsme Pražský hrad, kde sídlí prezident České republiky. Viděli jsme před ním stát hradní stráž, která ho hlídala. Prošli jsme Zlatou uličkou, která byla pojmenována podle toho, že zde v minulosti měli zlatníci své obchody. Nahlédli jsme také do mučírny. Zde jsme spatřili starověké mučicí nástroje. Prošli jsme přes Karlův most a také jsme si prohlédli Orloj na Staroměstském náměstí. Viděli jsme taky Sochu svatého Václava na Václavském náměstí. Výlet se mi moc líbil. I když cesta byla dlouhá, stálo to za to – domů jsem si přivezl spoustu nezapomenutelných zážitků.

Marek Cáb, 4. třída

Na výlet do Prahy jsem se dlouho těšil. Ráno se mi sice nevstávalo lehce, ale už ve vlaku jsem byl nadšený. Počasí nám totiž přálo a mezi kamarády cesta rychle ubíhala. Hodně jsme toho na našem výletě stihli. Navštívili jsme Pražský hrad, Chrám sv. Víta, Zlatou uličku i Václavské náměstí. Nejvíce mě asi zaujala Katedrála svatého Víta. Po příjezdu domů jsem večer nemohl ani usnout. Mám zážitků snad na tři výlety!

Vojtěch Kuběja, 3. třída

….. U zadního vchodu k Pražskému hradu jsme měli možnost vyfotit se s hradní stráží. Po Zlaté uličce jsme měli namířeno do Daliborky, kde se podle pověsti vězeň Dalibor naučil hrát na housle. Po svačině jsme si to namířili rovnou do Rytířského sálu. V malé boční místnosti byly vystaveny kopie Korunovačních klenotů. …..

Marie Žlebčíková, 4. třída

… S průvodcem jsme chodili po stopách Karla IV. První jsme navštívili Pražský hrad. V jeho areálu jsme navštívili Zlatou uličku, Daliborku, Chrám sv. Víta, Karlův most, Staroměstské náměstí, Orloj, Prašnou bránu a Václavské náměstí. A nakonec jsme šli na svačinu do Mc´ Donalds….

Hynek Kraus, 3. třída

Crrr! „Už zase ten budík zvoní. Ve 4 hodiny ráno musím vstávat. To je hrůza! Ale dnes to vůbec nevadí, protože jedeme do Prahy. Sbalím si svačiny, umyji se, obleču se a vyrážím na vlak.“

Dojeli jsme na Hlavní nádraží, kde jsme se setkali s panem průvodcem. Nejprve jsme vyšli po Starých zámeckých schodech až na Pražský hrad. Tam jsme navštívili Vladislavský sál, Katedrálu sv. Víta a Zlatou uličku, kde jsme nakoupili dárky pro maminky a tatínky. Přes Karlův most jsme se dostali až na Václavské náměstí. Zašli jsme si do Mc´Donalds, nakoupili jsme suvenýry a v 16 hodin jsme vyrazili zpět na vlak. Cesta nám rychle utekla a ve Valašském Meziříčí nás čekali nedočkaví rodiče. Výlet se mi moc líbil a ráda bych tam jela znovu.