
Závěrečná zpráva
ke grantu v programu Erasmus+ školní vzdělávání Klíčová akce 1
Projekt mobility Mgr. Vladimíry Mertové (ZŠ Vidče) s názvem
„Rusky stejně dobře jako anglicky“
„Russian as well English“
2018-1-CZ01—KA101-047080
Organizace žadatele:
ZŠ Vidče – Primary school Vidče
PIC kód: 908751873
IČ: 45211604
Adresa: Vidče 181
756 53 Vidče
Česká republika
Účastník mobility:
Mgr. Vladimíra Mertová
Učitelka ZŠ Vidče (ruský jazyk)
Jazykový kurz ruského jazyka v Lotyšsku:
Termín: 20.8. – 31.8. 2019
Jazyková škola:
DURBE Russian Languade Academy
Raina bulvaris 31-6, Riga, LV 1050, Lotyšsko
Specifikace kurzu:
Kurz všeobecné ruštiny – 40 vyučovacích hodin celkem, v kombinaci s kurzem individuální výuky – 10 vyučovacích hodin celkem.
Skupinová i Individuální výuka probíhala pod vedením zkušeného lektora pana Michaila Michailoviče Devjatovského. Při skupinové výuce se používala učebnice „Ruský jazyk – pět elementů“.
Největší přínosem byla ovšem individuální výuka, která byla zaměřeně zejména na metodiku a didaktiku výuky ruského jazyka, včetně poskytnutí množství materiálů, které je nyní využíváno při výuce.
Získané kompetence:
– motivace žáků ke znalosti ruského jazyka,
– správná výslovnost (fonetická cvičení)
– nové metody a techniky rozvoje čtenářských dovedností,
– rozšiřování slovní zásoby,
– využívání písní,
– nácvik a zdokonalování azbuky,
– využití interaktivních metod a zdrojů,
– způsoby testování.
Hlavní aktivity:
– zveřejnění zprávy o absolvování kurzu na stránkách školy www.vidce.cz/skola,
– beseda se žáky 8. a 9. ročníku (říjen 2018) o jazykovém kurzu v rámci výuky ruského jazyka,
– beseda se žáky 9. ročníku o Lotyšsku, mezinárodní spolupráci a vztazích v rámci výuky zeměpisu,
– beseda se žáky 9. ročníku o místní kultuře, architektuře a umění.
– výuka ruského jazyka probíhá nyní s novou řadou učebnic nakladatelství Klett, které také přispěly ke zkvalitnění výuky,
– využívání hravých prvků ve výuce.
Zavedení nových metod do výuky se osvědčilo – žáci aktivně naslouchali a reagovali, často se zvýšila jejich vnitřní motivace k práci v hodinách, nezřídka se ptali, zda by takových hodin mohlo být více (kdy si budeme „hrát“). Pro učitele jsou takové hodiny motivační, proto mám v úmyslu v těchto aktivitách pokračovat.
Mgr. Vladimíra Mertová
Učitelka ruského jazyka
Základní škola Vidče, okres Vsetín